Fit point Fit point

Výživové poradenství


fit point
nabízí zájemcům diagnostiku tělesných parametrů, tvorbu individuálního výživového plánu včetně doporučení vhodných pohybových aktivit.

Martina Štěchová

odborný poradce pro výživu
termíny na domluvu schůzek na tel.730/519990


certifikát

Komplexní analýza složení těla
zjistí % podíl tělesného tuku, % vody v těle, BMR (kalorie potřebné pro výměnu látek), množství viscerálního tuku, podíl svalové hmoty, hmotnost kostí, určí Váš metabolický věk, a zhodnotí fyzickou kondici.

Vypracování individuálního programu - sestavení osobního jídelníčku
S ohledem na váš zdravotní stav, fyzickou kondici, přání a cíle
• Zhodnotíme a případně úpravíme jídelníček
• Doporučíme vhodný cvičební plán
• a ... budeme vás sledovat :o))

Správná kombinace výživy i cvičení se osvědčila jako nepřekonatelný recept na postavu a zdraví, avšak není jednorázovou záležitostí. Proto potřebujete stálou a odbornou podporu a kontrolu. Na druhou stranu je to ta jediná správná cesta k trvalým výsledkům.
V každém případě jsme tu pro to, abychom vás podpořili ve vašem úsilí a společně dosáhli vaší maximální spokojenosti.

Cena individuálně sestaveného komplexního programu
• vstupní konzultace, analýza složení těla včetně vysvětlení a interpretace výsledků 400,-Kč
• zhotovení a předání individuálně sestaveného výživového plánu, cvičební plán, 3x kontrolní diagnostika 1500,-Kč

Vysvětlení základních měřených parametrů

Svalová hmota - je hmotnost příčně pruhovaných i hladkých svalů, včetně vody v nich obsažené.
Hmotnost kostí - Výzkumy prokázaly, že cvičení a tím rozvoj kostní tkáně pomáhá k vývinu silnějších a zdravějších kostí. Protože struktura kostí se nemění v krátkem časovém úseku, je důležité rozvíjet a udržovat zdravé kosti vyváženou stravou a dostatečnou tělesnou aktivitou.
Viscerální tuk - tuk v břišní dutině, který obklopuje vnitřní orgány. Výzkumy prokazují, že ačkoliv Vaše hmotnost a % tělesného tuku zůstávají stejné, s přibývajícím věkem se ukládání tuku mění a tuk se čím dál víc ukládá v oblastí břicha, obzvlášť u žen v menopauze. Zjištění množství viscerálního tuku a jeho případné snížení a udržování na přípustné hodnotě, pomůže snížit riziko nemocí - srdečních chorob, vysokého krevního tlaku, atd.
Bazální metabolická spotřeba BMR (denní příjem kalorií) - udává množství kalorií potřebné pro výměnu základních látek. Vaše BMR je hodnota minimální energie, kterou Vaše tělo potřebuje v klidném stavu, aby mohlo normálně fungovat (dýchání, oběh krve, nervový systém...). Spalujete kalorie klidně i ve spánku. Přibližně 70 % za den zkonzumovaných kalorií je použito pro BMR - přeměnu látek. Při každé aktivitě je spotřebována energie, čím intenzívnější je aktivita, tím více kalorií spálíte. Základem pro to jsou svaly (tvoří přibližně 40% vaší váhy), fungují jako motor a spotřebují velké množství energie. Vaše BMR závisí na podílu svalů ve Vašem těle. Při přibývajícím množství svalů, zvyšujete Vaši spotřebu energie. Vyšší BMR zvyšuje počet kalorií a pomáhá Vám snižovat podíl tělesného tuku. Nízký BMR činí zbavování se tuku a snižování celkové tělesné hmotnosti mnohem těžší.
Metabolický věk - Jestliže je Váš metabolický věk (tzn. věk, jemuž odpovídá hodnota vašeho BMR) vyšší než Váš skutečný věk, znamená to, že musíte zlepšit bazální metabolismus. Zvýšená tělesná aktivita Vám pomůže zvětšit objem svalové tkáně a snížit Váš metabolický věk.
Celková fyzická kondice - je do značné míry dána poměrem tělesného tuku a svalové hmoty. Při zvýšené aktivitě se sníží množství tělesného tuku, Vaše fyzická kondice se podle toho změní. I když Vaše hmotnost zůstává neměnná, může se Vaše svalová hmota nebo podíl tělesného tuku změnit, a to zlepšuje Váš zdravotní stav a snižuje riziko některých onemocnění.