Fit point Fit point

Co cvičíme

TRX®

Tento velmi trendy fitness styl byl vyvinut americkými vojenskými námořními jednotkami, které potřebovaly pro své vojáky vymyslet takové cvičení, které by bylo možné provádět na minimálním prostoru bez činek a strojů, a přitom při něm procvičit celé tělo. Jedná se o dva nastavitelné popruhy s několika karabinami, které lze uchytit ke stropu, na dveře nebo třeba i venku na strom. Principem tréninku je zavěšení jedné části těla do popruhů, přičemž druhá část zůstává v kontaktu s podložkou. Intenzitu cvičení si každý může regulovat sám, a to pouhou změnou polohy těla oproti závěsnému bodu. Čím je člověk níže pod závěsným bodem, tím je náročnost cvičení větší, a naopak. Přitom nejlepší intenzita je taková, kdy při posledních pár opakování cvičenec provádí téměř do úplného vyčerpání svalové síly. Díky tomuto cvičení zapojíme úplně všechny svaly a to dokonce i ty, o kterých v podstatě nevíme.
Proč tedy TRX :
Závěsný systém tedy posiluje všechny svalové partie. Velmi efektivně rozvíjí sílu, stabilitu, mobilitu kloubů a aktivuje stabilizační svalstvo, které napomáhá efektivnímu tréninku v jiných druzích sportu. Zlepšuje postavení páteře a pozitivně přispívá k prevenci úrazů.
◦ Zlepšení fyzické kondice
◦ Rozvoj svalové hmoty a síly
◦ Zlepšení rovnováhy
◦ Zlepšení flexibility
◦ Zlepšení mobility
◦ Redukce tuků
◦ Vyrovnává svalové dysbalance
◦ Upravuje držení těla
◦ Prevence úrazů a dokonalé posílení tělesného "jádra"
TRX můžete využít jako průpravu pro jakékoliv sporty ( tenis, golf, lyže - stehna, fotbal nohy komplet, atletika - sprintérské starty, ramena a záda)
V našem studiu najdete i lekce pro začátečníky a lektorka Martina Vám pomůže na míru setsavit zdravotní cviky ze školení TRX medicine.

HATHA JÓGA

Hathajóga, jako systém nenáročných a jednoduchých jógových cvičení, je oblíbený pro efektivní rekondiční a rekonvalescenční, terapeutické účinky. Spojením vědomého řízení dechu, pomalého zaujímání ásan a výdrže v nich, dochází k cílenému uvolnění fyzických, ale i psychických blokád a tím dochází k redukci napětí a stresu, které jsou charakteristické pro současnou dobu. Hathajóga se zaměřuje především na zpružnění a zpevnění páteře, velkých kloubů a svalů, které mají tendenci ke zkracování. Zlepšuje držení těla, vyrovnává svalové disbalance a pomáhá uvolňovat svalové spasmy v oblasti páteře, čímž odstraňuje či eliminuje její časté bolesti. Pomáhá i při migrénách, dýchacích a oběhových onemocněních. Díky působení jednotlivých ásan, sestav cviků podporuje funkci vnitřních orgánů, endokrinních žláz, orgánů spojených s trávením, podporuje detoxikací těla a díky nastolení správné acidobazické rovnováhy uvnitř těla omlazuje a vitalizuje organismus.Jedná se o formu cvičení, která zlepšuje nejen fyzickou kondici, ale zejména pozitivně ovlivňuje psychiku člověka. Tradiční jóga odbourává stres, zklidňuje nervový systém a nastoluje harmonii v těle. Další výhodou jógy je, že se nezaměřuje pouze na hlavní svalové skupiny, ale také na hluboko uložené stabilizační svaly, které pomáhají držet rovnováhu, zachovávají správné držení těla a napomáhá udržet zdravé klouby a páteř.


KRUHOVÝ FUNKČNÍ TRÉNINK

Kruhový trénink je tréninková metoda, pravidelně využívaná i v kondiční přípravě profesionálních sportovců. V principu se jedná o intenzivní cvičení po dobu 20-60s vždy s 30-60s odpočinkem. Jednotlivé druhy cviků se střídají tak, aby docházelo ke kompenzaci a procvičilo se celé tělo.

Za využití různého fitness nářadí budeme v intervalových odstupech střídat aerobní a posilovací cviky. Po celém kolečku vždy následuje menší odpočinek a jede se dál. Intervalové měření umožňuje vaše vlastní tempo pro provádění cviků a tím i postupné zlepšování výkonu. Skupinová atmosféra vás ještě poposune k překonávání sebe sama.

Nakonec si připojíme speciální set na bříško, následné protažení a odchod s příjemným pocitem. :)

Dle potřeby lze připravit různé stupně obtížnosti. My se zaměříme na maximální spalování a zpevnění problémových partií.
Takže Vás čeká cvičení s nízkou zátěží ovšem při vyšší frekvenci. Vše samozřejmě pod dozorem trenéra.

POLE DANCE

Pole dance (tanec na tyči) je moderní taneční a akrobatická disciplína spojující gymnastiku na tyči s různými druhy tance. V pole dance můžeme najít prvky baletu, scénického tance, moderny, jazz dance, ale i exotic dance. Každá tanečnice pojímá pole dance svým způsobem. Nejpravděpodobněji má pole dance kořeny v indickém cvičení Mallakhamba, jehož vznik se datuje do 12. století. Tyč se k tanci a gymnastice využívala také v cirkusech, ale spíše jako disciplína zvaná chinese pole, které se věnuje i Cirque du Soleil. Až později se taneční tyče objevily v barech po celém světě, a až po letech byl pole dance poprvé v americe představen jako forma fitness.
Pole dance je krásný, elegantní a náročný sport. Neznamená to však, že je určen pouze pro zdatnější jedince. Více než na předchozí kondici záleží na odhodlání. Pole dance učíme po malých krůčcích, proto se nemusíte bát, že byste tento sport nezvládala, není k tomu potřeba žádná gymnastická nebo jiná průprava. Díky různorodosti tohoto sportu je to aktivita vhodná téměř pro každého. Pole dance zvyšuje sebevědomí, poskytuje ženám možnost překonávat samy sebe a možnost aspoň jednou nebo párkrát za týden se věnovat jenom samy sobě. Na hodinách vládne přátelská a uvolněná atmosféra. Přijďte si pole dance jednou vyzkoušet a určitě zavítáte znovu.

Metodika je taková, že na začátku děláme asi tak 10 minut rozběhání nebo jiné rozhýbání včetně dynamického stretchingu, který je před posilováním vhodnější než statický, potom občas trošku posilování (nebo posilujeme až na konci) a v hlavní části hodiny nejprve opakujeme, potom učíme nové cviky, kombinace nebo děláme choreografie. Občas si holky i vymýšlí o hodinách choreografie samy pod dozorem lektora. Na úplném konci je asi 5 minut statický uvolňovací stretching.

POWERJOGA

Power joga je dynamický směr jogy zaměřený na protažení a posílení celého těla.

Přestože se při hodině Power jogy neposkakuje, dochází při něm k velmi intenzivnímu spalování tuků a posilování svalů.

Joga Vás mimo jiné naučí správně dýchat, což se pravidelným cvičením přenese do běžného života. Vaše tělo se začne rovnat, vymizí zatuhlost páteře a neskutečně se Vám poté uleví ...

Toto je předpokladem spokojeného, zdravého a hlavně šťastného života :o)
Jak na cvičení? - jógu je lepší cvičit na lačno, plný žaludek by Vás zbytečně zatěžoval (mezi vydatným jídlem a cvičením by měla být alespoň dvouhodinová přestávka) - cvičí se naboso na podložce - nejlépe se Vám bude cvičit v oblečení, ve kterém se cítíte dobře.

PILATES

Je cvičení, které vyvinul Joseph Hubertus Pilates před více než 100 lety. Inspiroval se ve starých kulturách. Cílem je propojení a vědomá souhra těla a mysli.
Cvičení rozvíjí koordinaci, sílu, rovnováhu, flexibilitu a dýchání. Propracovává zádové, břišní a hýžďové svalstvo svaly jako základ správného držení těla.

Účelem je posílení centra – jádra těla tzv. "Gürtel", nebo "Power house". Celkově vypracovává dlouhé, štíhlé svaly. S důrazem na správné dýchání okysličuje svaly a podporuje cirkulaci krve. Pilates nevyčerpává, spíše dodává energii.
Metoda Pilates nepoužívá nespočetná opakování až do únavy svalů, naopak vytváří podpůrný systém pomocí pozvolného vypracování jednotlivých svalových skupin s cílem dosažení harmonického celku.
Pohybové sekvence jsou v každém programu promyšleně vypracovány tak, aby odbouraly špatné návyky a nenásilnou formou posílily celé tělo a jeho držení.

BOSU

BOSU je zkratkou slov "both side up" tedy obě strany nahoru (cvičí se na kopuli i na platformě)
Celý název je BOSU Balance Trainer a jeho tvůrcem je David Weck.
BOSU se používá i v rehabilitaci.
Náročnost lekcí určuje lektor, takže je vhodné pro začátečníky i pro pokročilé.
Na BOSU se cvičí aerobní trénink, silový trénink a flexibilita a
relaxace.
BOSU nutí cvičící udržet vždy pevný střed - core.
BOSU zlepšuje rovnováhu, vnímání pohybového aparátu, vnímání jednotlivých částí těla.
Při cvičení na BOSU se zapojuje velké množství svalů.
Prototypy BOSU se poprvé objevily už v roce 1999 a byly představeny profesionálním sportovcům a olympijským týmům.
Reakce na BOSU byly skvělé.

FLOWIN®

FLOWIN® je cvičební nástroj a tréninkový koncept zároveň. Je složen z velké podložky – tréninkové plochy – a sady malých podložek pro ruce, nohy, kolena a lokty. V tréninku využíváš jenom hmotnost svého těla, působící jako přirozený odpor. Cviky mají charakter koncentrovaných frikčních pohybů, které vykonáváš pomocí tření podložek o tréninkovou plochu. Intenzita zátěže odpovídá hmotnosti těla a tlaku, který při cvičení vyvíjíš. Tato unikátní metoda tréninku, na které je FLOWIN® založen, byla patentována jako F.riction TrainingTM.

FLOWIN® je určen pro profesionální trénink a rehabilitaci..
FLOWIN® využívají instruktoři fitness, kondiční a sportovní trenéři a fyzioterapeuti.
FLOWIN® úspěšně proniká do oblasti golfu. Projekt je zastřešen švédskou golfovou asociací.

„FLOWIN® je maximálně jednoduché, a proto geniální a opravdu účinné cvičební náčiní. David Huf, mistr světa v aerobiku, fitness trenér a propagátor FLOWIN® v České republice.

INSANITY

V Insanity budete 3-4 minuty cvičit naplno a pak si jen 30 sekund odpočinete a cvičíte znovu. V tom spočívá obrovská účinnost INSANITY !!!!!

Lekce začíná zahřátím a následným protažením, aby se předešlo zraněním. Poté následuje hlavní část, která se skládá z několika bloků cvičení, přičemž každý blok obsahuje cca 4 cviky, které se vždy po krátké pouze celkem 3x opakují. Po hlavní části může či nemusí být zahrnuto ještě krátké posilování břišních svalů a na konci samozřejmě nechybí důkladné protažení.

PortDeBras®

PortDeBras je originální cvičební aerobní program typu Body & Mind (do stejné skupiny řadíme jógu, Pilates, tai-chi), který vznikl spojením prvků moderního tance a baletu s principy posturálního a balančního tréninku. Zakladatelem tohoto nového fitness fenoménu je Julia Papi.

Plynulá sestava cviků harmonicky posiluje a protahuje svaly celého těla, mobilizuje páteř a zlepšuje pohyblivost kloubů. Velký důraz se klade na správné postavení a zapojení hlubokých svalů centra těla. Výsledkem je přirozeně ladný a zdravý pohyb.


HIIT indoor cycling

Co je HIIT spinning, aneb vysoce intenzivní intervalový trénink

Intervalový trénink je druh tělesné aktivity, která zahrnuje krátké intenzivní fyzicky náročné výkony. Vysoká intenzita se střídá v intervalech s odpočinkovou částí, která může zahrnovat úplný odpočinek anebo nižší intenzitu aktivity.

Intervalovým tréninkem docílíte zrychlení vlastního metabolismu, které může trvat celý den nebo i déle. Zrychlení metabolismu má za následek rychlejší spalování tuků, proces spalování nastartovaný intervalovým tréninkem pak trvá po zbytek dne, kdy už třeba sedíte doma u počítače. Tělo, díky zrychlenému metabolismu stále intenzivně spaluje.

V praxi to znamená, že přechodem na intervalový trénink výrazně zkrátíte čas, který jste věnovali aerobnímu tréninku a spálíte mnohem více tuku. Ve světě již vzniklo spousty studií, které dokazují, že intervalový trénink v porovnání s tradičnějším aerobním cvičením, je vynikající způsob jak zhubnout.

Kratší čas a lepší výsledky? Kdo by to nechtěl. Pokud se nebojíte pořádné výzvy je HIIT právě pro vás.





ZUMBA®

Kombinuje zábavné s efektivním, jako doprovod je latinsko-americká a mezinárodní hudba. Oproti aerobiku je rozdíl v tom, že se zde nepočítá, ale musí se hudba poslouchat. Zumba je prostě tanec. Střídají se rychlé části s pomalými, a přitom dochází ke spalování tuků, tónování těla. Soustředí se na oblast nohy, paže, hyždě, trup, břicho a nejdůležitější sval Vašeho těla - srdce.
Co je cílem? Předávat radost z pohybu, ukázat, že se dá hubnout s úsměvem, bez stresu, a že to zvládne každý. Každá žena umí tancovat. Ale pozor, na světě je i mnoho mužů, co navštěvuje tyto hodiny. Zumba obsahuje jednoduché variace a postupně pokračuje pro pokročilé, které se kombinují, ale vše může zůstat lehké a zábavné. Jak je to možné? Zumba je tanec, kroky, choreografie. Je to velká taneční party.

INDOOR CYCLING (spinning)

Hubnutí: indoor cycling vyhrává

Indoor cycling (spinning či chcete-li jízda na cyklotrenažéru pod vedením instruktora) je oproti klasické cyklistice náročnější. Dvě hodiny na kole v tělocvičně týdně jsou tak pro hubnutí efektivnější než stejná doba jízdy třeba podél Labe. Dřevní cyklisté se na vyznavače indoor cyclingu občas dívají s lehkým opovržení: proč tráví čas na cyklotrenažéru v tělocvičnách, když daleko lepší je vyrazit do přírody? Tahle lehká nevraživost je úplně zbytečná. Cyklistika a indoor cycling (spinning) jsou totiž z několika úhlů pohledu jen málo srovnatelné sporty. Oblékáním počínaje - nepotřebujete helmu, přes druh pohybu až po energický výdej.

Při indoor cyclingu nezapomeňte pít. Zavodnění je během hodinového tréninku důležité, připravte si alespoň litr vody. Vhodná je čistá voda, míra sycenosti záleží na vás.

Co vzít s sebou:
•čisté boty s pevnou podrážkou ( můžete mít i tretry s SPD nášlapným systémem
•sportovní oblečení, které nebrání v pohybu a odvádí pot ( nejlépe cyklo kalhoty, triko, rukavice )
•ručník na otírání potu
•dobrou náladu ... :-))

HIIT cycling

Co je HIIT cycling, aneb vysoce intenzivní intervalový trénink?

Intervalový trénink je druh tělesné aktivity, která zahrnuje krátké intenzivní fyzicky náročné výkony. Vysoká intenzita se střídá v intervalech s odpočinkovou částí, která může zahrnovat úplný odpočinek anebo nižší intenzitu aktivity.
Intervalovým tréninkem docílíte zrychlení vlastního metabolismu, které může trvat celý den nebo i déle. Zrychlení metabolismu má za následek rychlejší spalování tuků, proces spalování nastartovaný intervalovým tréninkem pak trvá po zbytek dne, kdy už třeba sedíte doma u počítače. Tělo, díky zrychlenému metabolismu stále intenzivně spaluje.
V praxi to znamená, že přechodem na intervalový trénink výrazně zkrátíte čas, který jste věnovali aerobnímu tréninku a spálíte mnohem více tuku. Ve světě již vzniklo spousty studií, které dokazují, že intervalový trénink v porovnání s tradičnějším aerobním cvičením, je vynikající způsob jak zhubnout.
Kratší čas a lepší výsledky? Kdo by to nechtěl. Pokud se nebojíte pořádné výzvy je HIIT právě pro vás.